Tarayıcınızda, Javascript Özelliği kapatılmış olarak görünmektedir. Sitemizde iyi vakit geçirmeniz için tarayıcınızda JavaScript’in açık olduğundan emin olun.
-
Mağazada bir katalizörü / dizel partikül filtresini nasıl satın alabilirim?
www.abgastechnik-autoteile.de internet mağazamızda dizel partikül filtreleri - katalizörler ve ilgili uygun sensorik / montaj setleri için geniş bir yelpaze bulabilirsiniz.
-
Bu dizel partikül filtreleri ve katalizörlerin fiyatları neden servisimin fiyatlarından daha düşük?
Nedeni çok basit. Bu yedek parçaları doğrudan üreticiden, üretildikleri fabrikadan satın alıyoruz ve siz de dolayısıyla 2 brüt marjı daha az ödersiniz (servisinizin tedarikçisi ve servisiniz, size gerekli yedek parça teklif edilmeden önce normalde satış fiyatına bir marj ekler).
-
ConTra-Automotive GmbH şirketinin KAT & DPF ürünleri, araç üreticisinin orijinal yedek parçalarından neden çok daha uygun?
Wir verkaufen keine „original Ersatzteile“, sondern Aftersales Markt Produkte, die dem Originalersatzteil Ihres Fahrzeugherstellers in der Bauform entsprechen und zu 100% für den europäischen Markt zugelassen sind. Dazu besteht der Filter eines OE DPF auf SIC, beim Nachbauteil ist meistens Coderite. Auch hier sparen Sie wieder mindestens die Preiserhöhungen durch 2. Nicht vorhandene Handelspannen. (… und wir als online Händler müssen auch keine Abgasskandale bezahlen ?
-
ConTra-Automotive ürünleri YENİ mi yoksa ikinci el olup temizlenmiş mi?
Uzman toptancı olarak sadece homologasyonlu, işaretli ve E işaretine sahip YENİ MALLAR satıyoruz ve talep üzerine doğru homologasyon sertifikasını PDF olarak müşterilerimize gönderiyoruz.
-
Dizel partikül filtrelerini temizlemek mi veya yenisini almak mı?
Bunun için söylenecek çok şey var ... bunu sizlere burada açıkladık: Dizel partikül filtresi temizliği
-
Aracım için uygun katalizörün / dizel partikül filtresinin olduğundan nasıl emin olabilirim?
Seçilen KAT / DPF, sizin KAT / DPF'deki OE / orijinal yedek parça numarası ve aracınızın motor kodu ile uyumlu olmalıdır. Böylece aracınız için %99 doğru yedek parçayı bulmuş olursunuz.
-
İnternet mağazasında OE numaraları ile uygun DPF'yi veya KAT'ı arayabilir miyim?
Evet, arayabilirsiniz. Katalizörün OE numarasını veya servisinizin teklifindeki dizel partikül filtresinin OE numarasını yukarıda arama alanına girmeniz ve sağdaki küçük büyütece tıklamanız, aramayı başlatmak için yeterlidir. Ardından sadece sonuçları kısıtlamanız gerekir. Sol tarafta, aranan OE numarası ile uyumlu olan tüm araçlar modele, tipe ve KW'ye göre gösterilir.
-
Araç ruhsatım ile uygun DPF veya KAT'ı internet mağazasında nasıl arayabilirim?
Araç ruhsatınızda, aracınıza ilişkin anahtar numaraları bulunmaktadır. Orta sayfada en üstte 2.1 & 2.2 altında. 2.1 altında yazılı bulunan tüm karakterleri ve sayıları ilgili alana girin. 2.1 alanındaki bilgilerden ilk 3'ünü "2.2 ile ilgili" alana girin ve "ara" üzerine tıklayın.
-
Araç ruhsatım yanımda değilse uygun ürünü nasıl bulabilirim?
İş şimdi zorlaşıyor ve uygun olmayan bir KAT veya DPF'yi bulma ihtimali büyüktür. Bir DPF veya KAT, daima motora bağlıdır ve sadece araç modeli üzerinden %100 bulunamaz. Bizi aramanız ve bizim de sonucunuzu aracınızın şasi numarası yardımıyla kontrol etmemiz en iyi olur. Bu numarayı araç sahibi belgesi, araç ruhsatı veya aracınızda bulabilirsiniz.
-
Ürün yine de uymuyorsa ne yapmalı?
Katalizör veya dizel partikül filtresi yine de monte edilemiyorsa, size daima yardımcı olmaya devam ederiz. Bizi +49(0)4533799000 numarası üzerinden aramanız veya info@contra-automotive.de adresine bir e-posta göndermeniz yeterlidir. Şartları yerine getirdiğinizde bir reklamasyon durumunu oluşturuyoruz ve size anında bir iade etiketi gönderiyoruz veya ürünüz sizden aldırıyoruz.
-
DPF'yi / KAT'ı geri gönderdikten sonra paramı ne zaman geri alabilirim?
Ürün depomuza ulaştığında mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde denetlenir ve size geri bildirimde bulunulur. Ürün, teslimat durumunda kullanılmamış ve hasarsız ise, ödenen tutar tarafınıza anında iade edilir.
-
Fatura tutarı, cayma veya reklamasyon durumunda nasıl iade edilir?
Tutarı daima tarafınızca seçilen ödeme şekliyle geri ödemekteyiz. Burada, banka bilgilerinizi bilmediğimiz dikkate alınmalıdır. Reklamasyon veya cayma durumunda lütfen daima bize banka bilgilerinizi de bildiriniz.
-
Bir katalizörü veya dizel partikül filtresini nasıl değiştirebilirim?
Değişimin daima bir uzman servis tarafından yapılmasını ve KAT'ın / DPF'nin kendinizce değiştirilmemesini tavsiye ederiz. Çeşitli teşhis cihazları ve özel aletler gereklidir ve garantiyi olumsuz şekilde etkiler. Yedek parça değişimi öncesi KAT'ın / DPF'nin neden arızalı olduğunu ve değişimin gerçekten de gerekli olup olmadığını daima tespit etmeniz önemlidir. Ancak bu şekilde hatanın KAT'tan / DPF'den kaynaklandığı ve aynı hatanın tekrar oluşmadığı, yedek parçanın icabında hemen sonrasında tekrar arızalanmadığı hariç tutulabilir. Arıza / garanti durumunda reklamasyon için uzman servis tarafından montaj şarttır.
-
Kullanılmış katalizörüme, dizel partikül filtreme ne olacak?
"Eski" katalizörünüzü veya dizel partikül filtrenizi memnuniyetle ödeme olarak almaktayız. Bunun için bize lütfen bir e-posta gönderin veya telefon ile arayın. "Eski" ürünü isterseniz aynı kartona paketleyebilirsiniz ve biz de bu paketi aldırabiliriz veya siz onu çalıştığımız kargo şirketlerinin bir şubesine teslim edebilirsiniz. Kullanılmış KAT'ınız / DPF'niz için 100,00 €'ya kadar ödeme yapıyoruz.
-
"Eski" kullanılmış dizel partikül filtrem veya katalizörüm için parayı ne zaman alırım?
KAT / DPF bize ulaştıktan sonra, bunun araç üreticiniz tarafından monte edilen orijinali olup olmadığını kontrol ediyor, onu değerlendiriyor ve alacak dekontu ile tutarı tarafınıza ödüyoruz. Tarafımızca alınan bir katalizör için DPF'ye nazaran daima daha düşük bir alacak dekontu verilir.
-
Hangi partikül filtreleri & katalizörler ödeme karşılığında alınır?
Sadece ilk teslimatta binek aracınızda üretici tarafından orijinal halinde monte edilmiş olan katalizörleri ve dizel partikül filtrelerini ödeme karşılığında alıyoruz.
-
KAT değişiminde lambda sondaları da değiştirilmeli mi?
Sensörleri esas itibarıyla değiştirmenizi öneriyoruz. Sensörler, sökme işleminde sıkça kırılıyor veya arızalanıp hatalı fonksiyona neden oluyor. KAT'ınız için uygun sensörlere ihtiyacınız olduğunda bunu lütfen doğrudan bize bildiriniz.
-
Bir katalizörün değişim maliyeti ne kadar ?
Katalizörünüzün değişim maliyetleri, servisin bunun için harcadığı zamana bağlıdır. Değişim genelde 1 saatten fazla sürmemelidir. Yine de daha uzun sürmesi durumunda, bunun nedeni, katalizörün daha az erişilir yerlere monte edilmiş olmasıdır. Manifoldlu katalizörün değişimi daima daha uzun sürer ve aracın altına monte edilmiş bir katalizöre nazaran daha zahmetlidir.
-
DPF'min rejene ettiğini veya şu anda jenerasyon safhasında bulunduğunu nasıl anlayabilirim?
Dizel partikül filtresinin rejenerasyon safhasını, artmış bir boşta çalışma devir sayısından veya aracı kapattıktan sonra motor fanın normalden daha uzun bir süre sonra durmasından anlayabilirsiniz. Böylece aracın altından soğuk hava geçer ve yüksek ısıyla temizleme sürecinden hâlâ çok sıcak olan dizel partikül filtresini soğutur. Bunun amacı, aracın altında bulunan örneğin çim veya toz gibi yanabilir maddelerin alev almasını önlemektir.
-
Dizel partikül filtresi değişiminde sensoriğin de değişmesi gerekir mi?
Sensoriği daima değiştirmenizi öneririz. Değişmesi gereken normalde basınç sensörleri ve sıcaklık sensörüdür. Hata durumunda bu sensörlerin hata kaynağı olmasını %100 önlemiş olursunuz. Her bir araç üreticisinin, dizel partikül filtresi değişimine ilişkin daima olası garanti hakkının kullanılabilmesi için yerine getirilmesi gereken şartları bulunmaktadır.
-
Bir dizel partikül filtresinin maliyeti ne kadar?
Orijinal bir DPF'nin / is filtresinin doğrudan araç üreticinizden yedek parça olarak fiyatı (Audi A4 2.0TDI) yakl. 1.200€ - 1.400€ artı serviste değişim ücretidir. Sizlere bu maliyetleri oldukça azaltma imkânını sunuyoruz ve yelpazemizden bir değişim DPF'sini teslim ediyoruz. Bu motorlu taşıt yedek parçalarının tümü, Avrupalı üreticilerden / piyasaya sürenlerden, üretici şartları uyarınca üretilmiştir ve genelde DIRECT-FIT parçaları olarak anında ve büyük bir zahmet / uyarlamalar gerekmeden aracınıza monte edilebilir. Tarafımızca teslim edilen tüm ürünler homologasyonludur ve Avrupa kara yolları trafiği için istinasız olarak onaylıdır. Test sertifikaları mevcuttur ve mallar ilgili şekilde işaretlenmiştir. Müşterimiz olarak arabanızı uygun maliyetler ile yine TÜV'den / egzoz emisyon ölçümünden geçirmenizi ve mümkün olduğu en kısa sürede tekrar trafiğe çıkabilmenizi istiyoruz.
-
DPF rejenerasyonu nedir?
Rejenerasyon, yani diğer adıyla yüksek ısıyla temizleme süreci. Bu işlem zaman zaman zorunludur ve motor kontrolünüz ve "kontrol eden" yazılım tarafından otomatik olarak tetiklenir. Belli bir yükleme durumuna ulaşıldığında bu süreç, DPF'nizdeki ince tozu / is partiküllerini yakmak için tetiklenir ve böylece yeni partiküller için tekrar yer açılır.
-
Sıfırdan donatma katalizör ve değişim katalizörü arasındaki fark nedir ?
İnternet mağazamızda sadece yedek katalizörler / değişim katalizörleri sunuyoruz. Bunlar, aracınızdaki ile yapısal olarak aynıdır ve sorunsuz bir şekilde değiştirilebilir. Münferit kabuller veya izinler gerekli değildir. Sıfırdan donatma katalizörü, öncesinde araç üreticisi tarafından bir katalizörün monte EDİLMEMİŞ olması durumunda, motorlu taşıtınıza yeni olarak monte edilen bir motorlu taşıt parçasıdır. Bunun hem sizin hem de bizi için çok fazla kâğıt üzerinde iş anlamına geldiği için internet mağazamızda şimdilik bu tür ürünlerden uzak duruyoruz.
-
DPF / KAT değişimi sonrası tekrar TÜV'e gitmem gerekir mi?
Hayır, çünkü bizim ürünlerimiz, teslimatta aracınızda monte edilmiş olan araç parçasının yerini almaktadır ve zararlı madde sınıfında / Euronorm'da bir değişiklik meydana gelmez
-
Katalizör monoliti veya DPF monoliti nedir?
Monolit, atık gazların temizliğinden sorumlu olan yapı parçasıdır. Kaplaması ile atık gaz temizliği için gerekli olan kimyasal süreçleri tetikleyen kaplanmış, seramik, nanoporöz bir köpük. DPF'lerde / is filtrelerinde 4 tür monolitten bahsedilir. Şunlarda oluşabilirler: Mullit, kordiyerit , silisyum karbür (SiC) veya alüminyum titanat. Motorlu taşıt sektöründe geleneksel seramikler SiC ve kordiyerittir.
-
Partikül filtresi için DDS nedir?
DDS, bir diferansiyel basınç sensörüdür.
-
DPF için EGPS nedir?
Diferansiyel basınç sensörünün İngilizcesidir. (Exhaust Gas Pressure Sensor)
-
Diferansiyel basınç sensörü nedir?
Basınç sensörü, fonksiyonu açısından atık gaz sisteminde, bir yapı parçasındaki, burada DPF / is partikül filtresi, karşı basıncı tespit eden bir sensördür. Basınç sensörü, partikül filtresinde karşı basıncın ölçümü üzerinden bu basıncı motor kontrolüne geri bildirir. Belli bir eşik değernde "maks. yükleme durumuna" ulaşılmış olur ve kontrol cihazı tarafından bir rejenerasyon süreci başlatılır. Aracınızın atık gaz sisteminde bu tür sensörlerden bir veya birden fazlası monte edilmiş olabilir.
-
DDS/EGPS basınç sensörünün fiyatı ne kadar?
Basınç sensörünün üreticisine ve aracınıza bunların monte edilmiş olanların sayısına göre araç modelinden araç modeline maliyetler değişir. Bir NGK basınç sensörü aldığınızda, bir Walker veya Bosch sensörüne nazaran maliyetler genelde daha yüksektir. 45,00€ - 120,00€
-
Atık gaz basınç sensörü ne zaman değiştirilmelidir?
Diferansiyel basınç sensörü artık çalışmadığında, bu genelde aracın göstergesinde bir kontrol ışığı ile belirtilir, sensörün derhal değişmesi gerekir. Böylece dizel partikül filtresinde ve turboşarjda müteakip hasarları önlemiş olursunuz.
-
DPF basınç hortumları da değiştirilmeli mi?
Basınç hortumları tıkalı ise ve partikül filtresi ile birlikte değiştirilmediğinde, diferansiyel basınç sensörü motor kontrolüne tam ölçüm değerlerini vermez ve müteakip hasarlar meydana gelebilir.
-
DPF basınç hatları da değiştirilmeli mi?
Basınç hatları genelde yeni DPF'ye monte edilmiştir veya yeni partikül filtresi için satın alınabilir. Eski basınç hatlarını tekrar kullanmak ve temizlemek zordur. Müteakip hasarları önlemek için daima yeni basınç hatları kullanmanızı öneririz.
-
Dizel partikül filtresindeki basınç hatları ile basınç hortumları arasındaki fark nedir?
Basınç hortumları, DPF'nin basınç hatlarını diferansiyel basınç sensörüne bağlamaktadır ve lastikten ve esnektir. Basınç hatları, dizel partikül filtresine sıkı bir şekilde vidalanmıştır veya kaynak ile bağlanmıştır.
-
Bir DDS / diferansiyel basınç sensöründe Offset diferansiyel basınç nedir?
Offset değeri, saf bir düzeltme değeridir. Basınç sensörünün ilgili özelliğini belirtir. Duran, çalıştırılmayan bir araçta diferansiyel basınç SIFIR ile eşittir. Bu noktada bazı diferansiyel basınç sensörleri bir Offsete sahiptir. Buna tekniğe dayalı bir sıfır nokta kaydırması denilmektedir.
-
Diferansiyel basınç sensörü, basınç hatlarına nasıl bağlanmalıdır?
Diferansiyel basınç sensörü genelde 2 bağlantı noktasına sahiptir ve bunlara da dizel partikül filtresindeki her iki basınç hattı bağlanır. Adının da belirttiği gibi bu sensör bir farkı ölçmektedir, bunun için 2 değer alınmalıdır. Sökmede lütfen basınç hatlarının pozisyonlarını aklınızda tutun ve yeni sensörü de buna göre monte edin.
-
TF, partikül filtresi için ne anlama gelmektedir?
Bu, sıcaklık sensörüdür.
-
Sıcaklık sensörü nedir ve ne yapar?
Sıcaklık sensörü, is filtresindeki sıcaklığı motor kontrolüne geri bildirir ve böylece bir DPF yüksek ısıyla temizleme işleminde / rejenerasyon sürecinde bir parçayı kontrol etmektedir. Burada, yükleme durumunu azaltan kimyasal süreçleri başlatmak için atık gaz sistemindeki / DPF'deki sıcaklık artırılır, sistem böylece fonksiyonunu tekrar %100 yerine getirebilir ve atık gazları temizleyebilir.
-
Arızalı bir atık gaz sıcaklık sensörü ile araç sürmeye devam edilebilir mi?
Motor kontrolü, bu tür bir hata için acil çalışmayı tetiklemediği süre evet, mümkündür. Ancak arızalı bir atık gaz sıcaklık sensörünü derhal uygun şekilde değiştirtmeniz kesinlikle gereklidir.
-
Atık gaz sıcaklık sensörünün arızalı olduğunu nasıl anlayabilirim?
AGTS arızalı olduğunda dizel partikül filtrenizin rejenerasyonu artık tamamlanamaz veya başlatılamaz. Araçta bu durum kendini aşağıdaki şekilde belli eder:
- o Artan tüketim
- o Düşük performans
- o Artan emisyon değerleri
- o Motor kontrol ışığı yanar
- o AGTS uyarı ışığı yanar veya yanıp söner
- o DPF uyarı ışığı yanar veya yanıp söner
-
Bir atık gaz sıcaklık sensörünün fiyatı ne kadar?
Fiyatı çok değişkendir ve OEM AGTS için 50,00€-60,00€ ve OE sıcaklık sensörleri için hatta 280,00€ tutabilir. Biz sadece fonksiyon ve yapı türü açısından orijinal sensörleri ile eşit olan OEM AGTS sunmaktayız. Aracınızın güncel değere uygun onarımı için her zaman araç üreticinizin orijinal yedek parçasını taktırmanız gerekli değildir.
-
Atık gaz sıcaklık sensörünün değişimi ne kadar tutmaktadır?
Servis, aracınızdaki arızalı AGTS'ye sorunsuz bir şekilde ulaşabiliyorsa değişim artı öğretmenin süresi bir saati geçmemelidir. Buna sıcaklık sensörü dâhil edildiğinde fiyatı 120,00€ - 150,00€ tutar. Servis bir de rejenerasyon sürüşü yaptığında buna bir saat işçilik daha eklenir.
-
Bir atık gaz sıcaklık sensörü neden kesilir?
AGTS'de kesintinin aşağıdaki nedenleri olabilir:
- o Akım beslemesi hatalı.
- o Titreşim veya çarpma nedeniyle sensörde hasar
- o Kablo kırılması veya arızalı konnektör.
- o Hatalı / çok yüksek yakıt enjeksiyonu, böylece çok yüksek atık gaz sıcaklıkları
-
Katalizörde LS ne anlama gelmektedir?
LS, lambda sensörü lambda sondası (oksijen sensörü) demektir.
-
Lambda sondası nedir
Atık gaz akışında oksijen oranını ölçen bir sensördür.
-
Regülasyon sensörü nedir?
Motor kontrolünün, karışım bileşimini x faktörü ile sonrasında ayarlayabilmesi için Kat'ın arkasındaki yerde ölçülen oksijen oranı değerini motor kontrolüne geri bildiren lambda sondası. Bu sensör, katalizörün arkasına monte edilmiştir ve KAT sonrası atık gaz temizliğinin sonucunu "incelemektedir". Bu değer kontrolde icabında karışımın tekrar regüle edilmesi veya "zararlı madde emisyonu OK", karışım "OK" komutunu verir.
-
Teşhis sondası nedir?
Oksijen sensörü / lambda sondası için kullanılan diğer bir terimdir. Teşhis sondası, adı da belirttiği gibi, teşhisten sorumludur ve teşhis değerini (atık gaz akışındaki oksijen oranı) motor kontrolüne geri bildirir, bu da regülasyon sondasının değeri ile kıyaslanır.
-
Aracım hangi Euronorm'a sahip?
Aracınız, atık gaz sisteminiz uyarınca bir Euronorm'a sahiptir, bunu motorlu taşıt ruhsatınızdaki verilerden görebilirsiniz.
-
Bir değişim katalizörün / değişim dizel partikül filtresinin ömrü ne kadar?
Burada güncel değere uygun bir onarımdan bahsediyoruz ve üretici şartlarına dayanmak zorundayız. Sistemlerin ömrü deneyimlerimize göre, şartlara uygun kullanım ve işleme durumunda 80.000km – 150.000km.
-
Katalizörün kesintisine hangi hatalar neden olabilir?
Katalizörün kesintisine hangi hatalar neden olabilir?
- Motor kontrolünün / yazılımın yanlış ayarı
- Kaza veya "yola veya bir taşa vb. "oturma" kaynaklı fiziksel bir hasarın dışında katalizörde farklı sorunlar söz konusu olabilir.
- Motor doğru şekilde ayarlanmadıysa / uyarlanmadıysa.
- Bir motor, doğru spesifikasyonları uyarınca ayarlanmadıysa, neticesi katalizör ve/veya motorda artan aşınma olabilir.
-
Yakılmamış yakıtın KAT'a girmesi durumunda ne olur?
Benzin, motorun yanma odasında, silindirlerde tamamıyla yanmalıdır. Yanlış ayar veya motor kontrolünde bir arıza nedeniyle atık gaz sistemine yanmamış olan benzinin girmesi durumunda bu benzin, KAT'taki sıcaklık nedeniyle ateşlenebilir ve katalizöre ağır bir zarar verebilir. Bunların nedeni yine hava/yakıt karışımının doğru olmayan ayarı, hatalı ateşleme gecikmesi , arızalı O2 sensörü (oksijen sensörü / lambda sondası), doğru çalışmayan kontrol valfleri vs.
-
KAT'a yağın veya soğutma suyun girmesi durumunda ne olur?
KAT'a yağ veya antifrizin girmesi durumunda, bunlar seramik duvarlarında is birikintisine neden olur. Bu is artıkları genel olarak 2 sorunlu duruma neden olur:
1. Bunlar bir yandan katalizörün atık gazlara etkisini engeller ve böylece onun da fonksiyonu sağlanamaz.
2. Diğer yandan seramik gövdesindeki gözeneklerin tıkanması nedeniyle istenilmeyen bir karşı basınç artışı meydana gelir ve hatta iletilecek ısı ile atık gazın motor yönüne geri beslenmesi de söz konusu olabilir. Bunun neticesi, fark edilebilir ve hissedilebilir performans kaybı ve motor bileşenlerinde önlenemeyen bir aşırı ısınmadır. Bunun olası nedenleri aşınmış segmanlar veya supap yatakları, arızalı contalar vs. olabilir. -
Bir KAT, arızalı buji veya buji kabloları nedeniyle bozulabilir mi?
Doğru çalışmayan bujiler gibi esaslı motor bileşenleri, yakıtın kısmen yanmasına neden olur ve bu da atık gaz sisteminde, katalizörde ateşlenebilir ve seramikte kısmen veya tam hasara neden olur. Bujiler, buji kabloları bu nedenle düzenli olarak denetlenip gerektiğinde değiştirilmelidir.
-
Arızalı bir lambda sondası katalizörü bozar mı?
Oksijen sensörü (genelde lambda sondası denilmektedir) gibi arızalı sensörler, motor kontrolüne doğru olmayan bir değer geri bildirimi durumunda çok yakıtlı (kalın) veya çok az yakıtlı (ince) bir karışımın yanma odasına tahsis edildiğine neden olur. Her iki durumda da bir yandan seramik eriyebilir veya diğer yandan ise araç TÜV'den / egzoz emisyon ölçümünden geçemeyebilir çünkü hidrokarbonlar KAT tarafından zararsız elementlere dönüştürülmemektedir.
-
Kat'taki tutucular bozuk ise veya aracın tabanını bir yere çarptıysam ne olur?
Katalizörün içindeki kaplamalı seramik olan monolit, nanoporöz ve kırılabilir bir metalden oluşmaktadır ve yoğun bir izolasyon katmanı tarafından korunmaktadır. Bu izolasyon katmanı, seramiği yerinde tutar ve onu hasara karşı korur. Şeride veya bir taşa çarpma kaynaklı aşırı bir darbe etkisi ve arızalı tutucular, seramikte / monolitte bir kırılmaya / çatlağa neden olabilir. Seramik kırıldığında veya çatladığında parçalar ayrılır ve egzoz sistemindeki atık gaz akışını keser. Bundan dolayı da sistemdeki karşı basınç artar ve KAT'ın yanındaki çeşitli bileşenler bozulabilir veya fonksiyonları devre dışı kalabilir. Seramik parçaların ayrıca atık gaz sistemi üzerinden arkadan dışarı atılmaları ve katalizörün de böylece gittikçe "boşalması" da mümkündür.
-
DPF mi SCR katalizör mü arızalı?
Bozuk olan her zaman DPF değildir ... Araç, motoru --> 2.0 TDI artı SCR-Kat, 103KW 140PS
15733 – SCR NOx Katalizör Bank 1
xxxxx 00 (xx)- Etki derecesi çok düşük
xxxxx 00 (xx)- Karşı basınç çok yüksekLambda sondası neden sıklıkla fanın hemen durmamasına neden oluyor deniliyor ama aslında DPF dolu oluyor? Sondadaki hatların ve soketli bağlantıların denetimi hasar göstermedi, hata silindi - bitti. Netice : Soğutucunun fanı, aracın motoru kapatıldıktan sonra normalden daha uzun bir süre çalışmaya devam ediyor. Start/Stop otomatiği mevcut değil, çalıştırılamıyor. Partikül filtresindeki diferansiyel basınç, normal kullanımda dahi 820 mBar üzerine çıktı ve is partikül filtresindeki sıcaklık da 700°C'yi geçti. Diferansiyel basınç sensörü denetlendi ve OK, hata yine de devam ediyor ... ardından partikül filtresi ve diferansiyel basınç sensörü uygun şekilde değiştirildi. Sonuç: Diferansiyel basınç hâlâ çok yüksek, is yükü hızlıca artıyor. Hatalar değişmedi ... Açıklaması ... Diferansiyel basınç sensörü daima tüm atık gaz sistemindeki karşı basıncı ölçer ve is ile yüklendiği için sorunun elbette partikül filtresinde olduğu kanaatine hızlıca varılır. Motor kontrol cihazı, diferansiyel basınç sensörü ile ölçülen atık gaz sistemindeki basınca DPF'den bir yükleme değerini tahsis eder. Bunun çok yüksek olması durumunda bir rejenerasyon başlatılır zira ... hata DPF'de olmalı ya, çünkü atık gaz sistemindeki hiçbir diğer yapı parçası, partikül filtresinin is ile yüklenmesi dışında bir şey ile yüklenmez.
3 tür dizel partikül filtresi rejenerasyonu bulunmaktadır:
1. Saha rejenerasyonu:
DPF'de yakl. 22,50g is partikülleri ağırlığında otomatik olarak başlatılır. Rejenerasyon tamamlanamadığında ve araç park edildiğinde, bir sonraki sürüşün başında araç ile tekrar bir rejenerasyon işlemi başlatılır ve bu da rejenerasyon tamamlanana kadar sürer. Aracınızda daima ortalama tüketimi takip ediyorsanız bir de o andaki hızınız için bunun açıkça çok yüksek olduğuna da bir dikkat edin. Bu durumda çoğunlukla, DPF'nizin gerekli sıcaklığa ulaşması için daha fazla yakıtın (dizel) enjekte edildiği DPF rejenerasyonu çalışır.2. Servis rejenerasyonu:
Yakl. 40g is partikülleri ağırlığında otomatik olarak başlatılır. Bu servis rejenerasyon sürüşünü çok sık kestiğinizde, aracınızın göstergesinde bir DPF sembolü (servis ışığı) belirir ve el kitabına göre bir rejenerasyon sürüşü yapmanız talep edilir.3. Zorunlu rejenerasyon:
DPF "üretici şartlarına" göre 50,00g itibarıyla aşırı yüklenmiş sayılır, araç acil çalışmaya geçer, tüm uyarı ışıkları yanmalıdır ve zorunlu rejenerasyonu başlatmak ve bunu da yeterli bir sürü ile tamamlamanız için aracınızı ilgili OBD cihazına sahip bir uzman servise götürmeniz gerekir. Buradaki durumda, atık gaz sistemindeki çok yüksek diferansiyel basınç, kontrol cihazına sadece yanlış bir geri bildirimde bulunmuştur ve neticesi de (yazılım için doğru olan) yanlış hesaplanan bir is yüklenmesidir. Yeni PDF buna rağmen gidilen 150 kilometre sonrası dahi mantıken tekrar tam yüklenmiş olmamıştır! Sonrasında atık gaz sisteminin önde monte edilmiş DPF ile sonrasında monte edilmiş SCR Kat arasında ayrıldıktan sonra hata bulundu. SCR katalizörde egzoz borusundan seramik parçaları çıktı. SCR katalizör neredeyse tamamıyla isli seramik parçaları ile tıkalıydı. Bu sorun ancak EA189 atık gaz sorunu üzerine yetkili serviste bir yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra meydana geldi. Zira enjekte edilen AdBlue miktarı, donanımda değişiklikler yapılmadan üretici tarafından yazılım güncellemesi ile neredeyse ikiye katlandı. Sistemin buna göre tasarlanmış olup olmadığını bilemeyiz. Biz sadece bu güncellemeler sonrası SCR katalizörlere daha fazla ihtiyaç duyulduğunu tespit etmekteyiz. Motorlu taşıt ustasının dediklerine göre enjekte edilen AdBlue, belli şartlar altında ve belli durumlarda kısmen kristalize olabilir ve SCR-KAT monolitin boşluklarına yerleşebilir. Bu küçük kristaller, titreşim ve basınçta ve sıcaklıkta küçük taşlama taşları etkisine sahiptir ve SCR-KAT tıkanacak kadar seramiğe zarar verebilir. EA189 atık gaz sorunu ve ilgili yazılım değişikliği açısından bu tamamıyla mantıklı görünmektedir. Enjekte edilen AdBlue miktarı zaten araçta başka uyarlamalar yapılmadan üretici X tarafından neredeyse ikiye katlandı. Bunun dışında Start-Stop otomatiğin de bu tür bir sorunda iflas ettiği belirtilmelidir. Motor kontrolü, her gir rejenerasyonu tamamlamak ister ve atık gaz sisteminin bunun için sıcaklığa ihtiyacı vardır ve bu da açık bir Start-Stop sistemi ile mümkün değildir. Dolayısıyla rejenerasyon safhasında Start-Stop daima motor kontrolü tarafından "geçici" olarak kapatılır.ConTra-Automotive Servis Ekibiniz